Základní
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 146
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 200
Čas neúprosně dopisuje dlouhou kapitolu vlakového provozu ve střezimířské železniční stanici Střezimíř. První vlak na císařské dráze Františka Josefa zahoukal v tehdejší stanici Stupčice v roce 1870. Stanice měla dvě koleje. Až v roce 1894 byla postavena současná staniční budova. Mnozí si jistě pamatují i točnu, která stávala naproti staniční budově přes kolejiště v místech, kde je nyní „remíza“ pro železniční jeřáb. Na točně se otáčely parní lokomotivy, které pomáhaly tlačit vagóny do kopce.
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 180
Na vydařené akci "Tábor s párou" 2.10. se jezdilo o sto šest!
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 162
S drezínou se svezlo hodně zájemců při "Dni otevřené stavby IV. železničního koridoru" 17.7. ve Střezimíři a také 14.8. v Soběslavi.
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 175
V areálu železniční stanice Střezimíř navštivte také společný stánek MAS Voticko, Kraje blanických rytířů a Toulavy.
Prezentován bude projekt Mikroregionu Voticko - cyklostezky na opuštěném drážním tělese a muzeum dráhy v žst. Střezimíř.
Vyzkoušet můžete i repliku historické pákové drezíny spolku Železnice Česká Sibiř.
Občerstvení zajišťují naši hasiči - točit se bude nejen dobré pivko, ale i opravdu velké prasátko :)
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 202
Osoblažsko nás příjemně překvapilo krásnou přírodou a veselými, vstřícnými lidmi.
Všichni účastníci letošního zájezdu vystoupali na ojedinělou "dvojrozhlednu" Hraniční vrch.Úzkokolejkou jsme z Třemešné dojeli až do pěkně upraveného kempu v Bohušově.
Podkategorie
Zajímavosti Počet článků: 4
Výzva pro fandy, podporovatele, sponzory Počet článků: 1
Situace, záměr a cíle Počet článků: 1